16 février 2018

Research Symposium Digital Transitions in Cultural and Creative Industries in India


Détails de l'événement


Labex ICCA in partnership with the Center for Internet and Society and UNESCO New Delhi  presents the Research Symposium :

“Digital transitions in Cultural and Creative Industries in India” 

Date: February 27th – 28th, 2018 

Venue : UNESCO Conference Room, New Delhi (India)

This Symposium proposes to explore the changing landscape of cultural and creative industries in India in the context of the rapid expansion of digital technologies and social media. The general objectives are to better understand the articulation between the evolution of the digital environment, the industrialization of culture and new creative practices in India through a transdisciplinary, transversal and comparative approach between the different sectors : music, press, audiovisual (film, TV), visual arts, craft and design and videogames.

Symposium Programme

DAY 1 February 27th (10 am to 5pm)

Session 1: Opportunities and Challenges of the digital transition in cultural industries

Session 2: Digital Transition in News Industry

Session 3: Technology, Creativity, and (Re)Skilling

DAY 2 February 28th (10 am to 6.30pm) 

Session 4 : Digital Platforms and Media Distribution

Session 5: Copyright, Creative Content, and Rights of Performers

Session 6 : Technologies of Aesthetic Imagi/nation

The Symposium full programme is available in PDF (here attached)

If you have any question, please contact Christine Ithurbide

christine.ithurbide@gmail.com / 0091 + 7710812098

Le Labex ICCA en partenariat avec the Center for Internet and Society et l’UNESCO New Delhi 

presente le Symposium de Recherche

“Transitions numériques dans les industries culturelles et créatives en Inde” 

Date: 27 et 28 février, 2018 

Lieu : UNESCO Conference Room, New Delhi (Inde)

Ce symposium propose d’explorer les mutations des industries culturelles et créatives en Inde dans le contexte de l’expansion rapide des technologies numériques et des réseaux sociaux. Les principaux objectifs sont de comprendre l’articulation entre l’évolution de l’environnement numérique, l’industrialisation de la culture et les nouvelles pratiques créatives en Inde à travers une approche transdisciplinaire, transversale et comparative entre les différents secteurs: musique, presse, audiovisuel (cinéma, TV), arts visuels, artisanat et jeux vidéo.

Programme

  1e JOUR – 27 février  (10h à 17h)

Session 1: Opportunités et défis de la transition numérique dans les industries culturelles

Session 2:  Transition numérique dans l’industrie de la presse

Session 3: Technologie, créativité et (re)qualification

Table ronde – Publication

2e JOUR – 28 février  (10h à 18h30)

Session 4 : Plateformes numériques et distribution

Session 5: Copyright, contenus créatifs et droits des artistes

Session 6: Technologies de l’imagi/nation esthétique

 

Le programme complet est disponible en PDF (ci-joint)

Pour tout renseignement, contacter Christine Ithurbide

christine.ithurbide@gmail.com / 0091 + 7710812098

 

Download : _Symposium2018_Programme